neljapäev, 9. märts 2017

Teema 3. Uus meedia vs ajakirjandus

Kuna enamus aspekte on eelmise nädala jooksul tublisti kirjeldatud ja arutatud, siis mina mõtlesin, et kas mõlema puhul on ikkagi üks ja sama lugeja taga või on siiski erinev? Või pigem see sama lugeja on palju aktiivsem digimaailmas, kui päriselus? Ning kas uue meedia populaarsus ja kasutatavus on positiivne ajakirjaniku jaoks või vastupidi?

Minu arvates, põhiline erinevus digimeedia ja ajakirjanduse vahel seisneb selles, et esimese puhul autor saab tagasisidet peaaegu momentaalselt. Kui artikkel või rubriik on tekitanud lugejas huvi, siis ei jää see märkamatuks - inimesed like'ivad, share'ivad ja jagavad publikatsioone, jätavad kommentaare.  Sotsiaalsed võrgustikud on ülikiired ning koheselt peegeldavad auditooriumi suhtumist - kas toetust või hooletust.

Erinevalt vana kooli ajakirjandusest, uuel meedial on palju suuremad võimalused oma tarbija või potentsiaalse sihtgruppi analüüsimiseks. Ning seeläbi content'i parandamiseks reaalajas.

Mis teeb aga tänapäeva ajakirjaniku elu keerulisemaks, on minu vaatenurgast see, et kui vanasti targeteerimisega tegelesid turundajad, siis praegu see roll on üle läinud otse ajakirjanikule endale. Ehk, selleks, et olla edukas digimeedias, sa pead olema väga hea analüütik. Samas, väga oluline on ka jälgida, et artiklite sisu oleks kogu aeg vastavuses eetiliste aspektidega. Sest kui keskenduda ainult auditooriumi kasvatamisele, siis võib see väga kiiresti muutuda "kollaseks pressiks".



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar